Follow:
Around (the) World

Vacanta in pandemie

26 septembrie 2020

Sunt in ultima zi de vacanta, pe terasa unei case pe care am gasit-o in Brasov, un pic nostalgica, incercand sa prind cat mai clar privelistea si energia pe care mi le da natura si sa iau un pic din ele cu mine inapoi la Bucuresti. Sunt fericita ca am reusit sa venim aici pentru o saptamana, cand nu prea mai aveam sperante pentru o vacanta in vara aceasta.

Toata pandemia am sustinut sus si tare ca nu vom pleca nicaieri, ca ne e bine acasa, ca teama de acest virus este mult prea mare si ca nu vom putea trece peste, ca sa plecam intr-o vacanta. Insa, totul s-a schimbat in urma cu o luna cand, dupa alte 5 de stat in casa, am simtit cum motivatia — ajunsa demult la limita — incepe sa dispara aproape de tot. Nevoia de a iesi din casa si de a parasi Bucurestiul a devenit si ea tot mai mare, asa ca ne-am pus pe cautat.

Cand ne-am apucat sa cautam prima data, nu ne-am imaginat ca ne asteapta o mini-aventura. Am plecat mai intai de la ideea unei plecari in Grecia, la mare, insa nefiind suficient de pasionati de mare si de plaja, am renuntat repede la idee mai mult din dorinta de a evita sa facem un drum de 8 – 10 ore pana acolo.

Apoi, am zis: “Ha! Mergem la mare in Bulgaria! Ajungem imediat, stam 2–3 zile si ne intoarcem”. Dupa care am aflat ca bulgarii nu cereau niciun fel de test la intrare in tara, anxietatea si teama au pus din nou stapanire pe noi si am renuntat si la ideea asta.

Dupa “o scurta vizita la bulgari”, am zis “mergem in Alpii austrieci!”. Desi era drumul foarte lung cu masina, ne dorim foarte mult sa ajungem la un moment dat acolo, asa ca eram dispusi sa il parcurgem. Ne-am apucat sa punem la cale un traseu, insa am descoperit ca am fi avut nevoie de cel putin 2 teste COVID-19 de fiecare pentru granitele cu Ungaria si Austria, costuri care se adaugau la drumul si asa destul de piperat, asa ca am renuntat si la ideea asta.

In final, ne-am hotarat sa mergem undeva in tara si am inceput sa cautam o casa intr-un loc linistit, departe de aglomeratie si de orice posibil pericol. Si uite asa am gasit o casa absolut superba in Brasov, cu cea mai frumoasa terasa pe care am vazut-o pana acum si pe care ne-am hotarat sa o inchiriem pentru o saptamana.

Zis si facut. Am inchiriat-o si de cum am primit confirmarea de la Booking, am inceput sa fac listele cu ce trebuie pus in bagaje: haine, masti, dezinfectant, iar masti, iar dezinfectant, alte cateva seturi de masti si un bax de servetele dezinfectante, iar la final am pus-o si pe Lola, o scumposenie de bulldog englez pe care am fost tare incantati ca am putut sa o luam cu noi.

Casa fiind destul de mare, cu 4 dormitoare, ne-am hotarat sa luam si parintii si pe bunica mea, ca sa fie familia completa si sa ne putem bucura de mai mult timp impreuna, timp care s-a diminuat simtitor in perioada pandemiei.

Nu doar noua ne-a priit vacanta, Lola a beneficiat de tot soarele de pe terasa 🙂

30 noiembrie 2020

Din pacate, am intarziat ceva cu postarea aceasta, dar o reiau acum, la 2 luni si un pic dupa ce ne-am intors. A fost minunat. Casa a fost incapatoare, cu o bucatarie imensa, utilata cu tot ce trebuie, iar terasa a fost de vis. Din punctul meu de vedere, a fost locul perfect pentru o vacanta petrecuta in pandemie, in siguranta si aproape de cei dragi.

Recomand cu drag orice casuta pe care o poti inchiria in totalitate, astfel incat sa fii cat mai ferit si mai protejat de oamenii din jur. In felul acesta, daca ai o bucatarie cu tot ce iti trebuie, dar si o terasa / curte / zona de relaxare, poti evita cu usurinta mersul in zonele aglomerate.

Diminetile au fost partea mea preferata. Cafea buna, aer proaspat si un peisaj de vis.

De Brasov nu mai vorbesc, il stim cu totii si ramane unul dintre locurile mele preferate inca de cand eram mica. Am ales sa nu ne agitam foarte tare cu vizitatul, din cauza pandemiei; am preferat sa evitam cat se poate zonele cu mai multi turisti, asa ca totul s-a redus la cateva plimbari, parcuri, Dino Parc din Rasnov si multa relaxare pe terasa.

Pentru viitorul apropiat, dar nici pentru cel mai putin apropiat, nu ne-am planuit nicio vacanta. Desi ne-ar placea, preferam sa dozam cat mai bine energia pozitiva care ne-a mai ramas din cea de la Brasov si sa stam cat mai feriti si noi, dar si familia noastra. Incercam sa avem cat mai multa grija de noi si sa speram ca vom putea petrece sarbatorile de anul acesta impreuna, asa cum le-am petrecut mereu.

Pana atunci, aveti grija de voi si de cei dragi!