Follow:
Around (the) World

Calatoria in Laponia

Fix acum un an in momentul asta, eram intre maldare de haine (pentru ca da, indiferent ca stau 3, 7 sau 20 de zile intr-o vacanta, am nevoie de un geamantan imens cu 10 tinute diferite pentru fiecare tip de vreme si schimbare imprevizibila care ar putea aparea) pe care incercam sa le inghesui in bagajul meu deja burdusit si sa mai strecor cateva si in bagajului lui. Ne pregateam de o vacanta rezervata din scurt si pe neasteptate intr-un loc in care nu visam sa ajung vreodata: Laponia.

Ca probabil toti cei care pleaca intr-o vacanta in cea mai nordica regiune a Finlandei, ne-am pus toate sperantele ca in cele 7 nopti petrecute acolo vom reusi sa vedem aurora boreala macar intr-una. Am decis sa impartim vacanta in doua si sa petrecem prima jumatate in Ivalo, iar pe cea de-a doua in Rovaniemi, cunoscut si sub denumirea de Orasul lui Mos Craciun.

Nu exista avion direct din Bucuresti catre unul dintre cele 3 aeroporturi din Laponia, asa ca singura posibilitate a fost sa rezervam un zbor catre aeroportul din Rovaniemi cu escala in Helsinki, motiv pentru care am profitat de cele cateva ore petrecute acolo ca sa exploram putin. Am reusit sa mergem la un acvariu [https://www.visitsealife.com/helsinki/en/] si la o biserica ce este construita in piatra, Temppeliaukio Church. Acvariul este unul destul de mic, dar spectaculos, mai ales pentru copii. Au pesti de toate marimile si formele, expusi in acvarii imense, unde trebuie sa recunosc, cel mai fascinata am fost de cativa rechini, pentru ca nu vazusem pana atunci niciodata in realitate. Si de Dory, bineinteles 🙂 .

Muzeul SEALIFE – Helsinki

Am ales sa stam in Ivalo in primele 3 nopti, un oras destul de mic, departe de poluarea si luminile din orasele mari. Am stat la un hotel chiar la marginea orasului, pentru ca citisem inainte ca aurora poate fi vazuta departe de civilizatie, motiv pentru care exista numeroase hoteluri pozitionate in acest fel. Daca in timpul serii catre miezul noptii principala activitate era vanatul de aurore boreale prin cele mai friguroase pustietati, pe timpul zilei am ales activitati de iarna destul de simpatice ca saniile trase de reni, de caini Huski si plimbari cu snowmobil-ul. Si da, singurul peisaj pe care il vedeti in timpul plimbarii cu sania este fundul lui Rudolph :)) . Glumesc, desigur.

Saaaaau poate nu 😅

Plimbarile sunt in padurile din apropierea fermelor care ingrijesc astfel de animale. Cele cu renii sunt lente si scurte si placute, este relaxant sa admiri apusul de langa o padure inghetata ai caror pomi abia mai fac fata cantitatii imense de zapada. Insa de cele cu Huski nu pot spune ca ne-am bucurat la fel de mult. Cainii care participa la astfel de curse sunt antrenati pentru concursuri si sunt caini de viteza. Merg extrem de repede, vantul este foarte puternic, iar temperaturile resimitite in timpul unor astfel de plimbari scad sub -30 de grade Celsius.

Drumul pana la o ferma de reni

In Rovaniemi, am vizitat satul lui Mos Craciun si muzeul Arktikum. Satul lui Mos Craciun (Santa Claus Village) [https://santaclausvillage.info/] se afla in orasul Rovaniemi. Aici am gasit restaurante, casa in care l-am intalnit pe Mos Craciun impreuna cu toti spiridusii aferenti si multe magazine de suveniruri. Probabil indiferent de ce varsta ai, sa mergi “acasa la Mos Craciun”, sa vezi toate scrisorile primite de la copii depozitate in dulapuri uriase si sa il cunosti si pe faimosul Rudolph este, fara indoiala, o experienta magica.

Intrarea in Satul lui Mos Craciun

Vacanta in Laponia a fost ca o escapada intr-un loc in care este in fiecare zi Craciunul. Sunt o mare iubitoare a acestei sarbatori, deci nu are rost sa va mai spun ca a fost cea mai frumoasa vacanta pe care am avut-o pana acum. Din pacate, aurora nu am reusit sa o vedem. In toate cele 7 nopti petrecute acolo a fost mult prea innorat pentru a putea depista mult asteptatele luminile verzi stralucitoare. Pe scurt, Laponia este un loc magic ce merita vizitat la orice varsta.

Sfaturi & recomandari:

• Aurora boreala apare intre septembrie si aprilie, dar sansele de a aparea difera in functie de loc. Inainte de a rezerva bilete intr-o anumita zona, cel mai bine ar fi sa va informati exact de perioada in care fenomenul este cel mai probabil sa apara in acel loc.
  • Exista numeroase aplicatii pe telefon care arata grafice cu sansa de a aparea aurora pentru urmatoarele nopti, iar in momentul in care apare, sunt trimise si notificari. Le recomand pentru ca datele au fost destul de corecte in cazul nostru.
  • Daca plecati in excursii pentru a vedea Aurora, aveti grija ca temperaturile in toate zonele sunt foarte scazute, iar hainele trebuie sa fie cat mai groase.
  • Pentru cazul unei curse trase de caini Huski, recomand ochelari de protectie. Ideali ar fi unii chiar de ski / snowboard. Eu nu imi amintesc mai nimic din cursa, pentru ca vantul era atat de puternic, incat abia imi puteam tine ochii deschisi.
  • Santa Park este un parc de distractii pentru copii in Rovaniemi deschis incepand cu a doua jumatate a lunii noiembrie pana la finalul lui decembrie. Mergand in ianuarie, noi nu am avut ocazie sa il vizitam, dar cred ca este ceva ce merita vizitat daca aveti copii. Cu siguranta vor fi incantati 🙂
  • In Rovaniemi am gasit un restaurant cu cei mai buni burgeri si cele mai bune coaste pe care le-am mancat pana acum: https://www.bullbar.fi/ pe care il recomand cu drag si pofta 🙂 .
Share on
Next Post

1 Comment

• Reply Daia Mariana

Îți mulțumesc pentru că, prin tine, am fost și eu în Țara lui Moș Crăciun. Interesante sfaturile și experiența ta. Aștept să vizitez virtual, prin tine, și alte locații la fel de inedite. 😉